Vine, vine… astenia de primavara

Astenia de primavara poate fi definita ca o senzatie de oboseala si slabiciune fizica, aparuta la trecerea dintre anotimpuri.

Dupa o perioada in care am fost obisnuiti sa stam mai mult in casa si sa consumam preponderent alimente conservate, este posibil sa ne confruntam cu o stare de slabiciune fizica, de oboseala permanenta si nejustificata, precum si cu dureri de cap si cu dificultati de concentrare.

Toate aceste stari definesc astenia de primavara, care, in opinia medicilor, este consecinta iesirii din hibernare si a efortului de adaptare a organismului la noile conditii de viata.

Principalele simptome ale asteniei de primavara

– oboseala si somnolenta;
– stari de nervozitate, discomfort, anxietate;
– concentrate diminuata;
– scaderea sau castigarea in greutate, prin cresterea brusca a apetitului;
– lipsa de energie;
– cefalee;
– palpitatii;
– melancolie;
– lipsa tonusului muscular;
– sentimente de vinovatie, sensibilitate excesiva.

Prevenire si tratament pentru astenia de primavara

Astenia de primavara se poate trata prin autosugestie, exercitii fizice, alimentatie sanatoasa si prin suplimente nutritive bogate in vitamine si minerale.

Exercitiile fizice si petrecerea timpului in aer liber sunt doua modalitati excelente de a lupta cu astenia de primăvara. Combina cele doua solutii si fa cât mai multa miscare in aer liber pentru a grabi trecerea la o stare buna de spirit.

Alimentatia echilibrata poate fi arma secreta pentru depasirea asteniei. Mananca fructe si legume crude, pentru a beneficia de vitamine direct de la sursa.

Cafeaua accentueaza uneori simptomele, dar o poti inlocui cu ceai verde, iar hidratarea corecta, cu mai multe lichide decât bei de obicei e chiar indicat.

De asemenea e foarte important sa nu te izolezi, sa pastrazi legatura cu grupul de prieteni si nu renunta la activitatile pe care le faci in mod normal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *