Sa mancam legume sanatoase

“Mananca multe fructe si legume!” este recomandarea specialistilor pentru un organism sanatos. Si nu putem decat sa le dam dreptate, de vreme ce tot mai multe studii in domeniu atesta proprietatile lor miraculoase. “Inarmeaza-te” cu fructe si legume si ofera-i protectia necesara organismului tau!

Am alcatuit un top cu cele mai sanatoase legume, care include beneficile lor si felul cum ar trebui consumate pentru a le pastra calitatile nutritive.

Iata ce trebuie sa consumi mai ales acum ca este sezonul multora dintre ele.

      • Spanacul: fibre, proteine, calciu, fier, magneziu, potasiu, vitaminele A, C, E, K, B6.  Cum il prepari: cel mai sanatos este crud, in salate.
      • Ciupercile: fibre, proteine, fier, potasiu, vitamina D, vitamina B6. Cum se prepara: calite, la gratar.
      • Broccoli: Proteine, calciu, fier, magneziu, potasiu, vitamina A, C, B6. Cum se prepara: la abur, pe gratar, in salate.
      • Rosiile: Magneziu, fibre, potasiu, vitaminele A, C, K. Cum se prepara: crude.
      • Ardeii grasi: Acidul folic si lycopene. Cum se prepara: cruzi, la abur, la gratar.

        Dupa o analiza atenta a substantelor antioxidante din legume, fructe si uleiuri vegetale, s-a constatat ca printre cele mai bogate in antioxidanti se numara spanacul, ardeii, sparanghelul, guliile, zmeura, mure, capsunele, maslinele, uleiul din soia si uleiul de masline extravirgin.

      • Asadar, incearca sa consumi cat mai multe fructe si legume in fiecare zi. Si nu uita sa diversifici meniul, alegand legume si fructe de culori diferite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *