Sa mancam sanatos de Craciun

Inca un pic si vine cea mai frumoasa sarbatoare a anului: Craciunul. Si aceasta frumoasa sarbatoare se petrece in familie cu masa plina, vin bun si cadouri colorate.

Sarbatoarea Craciunului este unul dintre cele mai asteptate momente ale anului, reprezentand perioada de reintalnire cu familia, perioada in care gasim ragaz pentru cei dragi si pentru lucrurile marunte, dar importante, facute impreuna. Totodata, Craciunul este ocazia cu care gospodinele se intrec in preparate culinare, care ajung in fata oaspetilor, frumos aranjate si greu de refuzat. Fie ca faci parte din tabara musafirilor invitati sa se infrupte din toate bunatatile, fie ca te numeri printre gospodinele harnice si creative in ale gatitului, de Craciun silueta ta este pusa in pericol.

Totusi cum facem sa ne bucuram pe deplin de masa prea bogata de Craciun fara sa avem probleme ulterior. Moderatia este un principiu intotdeauna valabil legat de problema supraalimentării de Craciun. Este usor sa spui „trebuie sa mananc si sa beau cu moderatie”, dar este mai greu sa pui in practica acest ptincipiu. Haideti sa vedem si cateva solutii:

  • Nu va aruncati la cele mai mari platouri de pe masa chiar daca pofta e mare, folositi farfurii mai mici – subconstientul ia in considerare o farfurie plina, chiar daca ea este mai mica in realitate!
  • Cand este posibil, e de preferat sa luati cantităti mai mici din mai multe preparate, decat sa luati cantitati mai mari din mai putine feluri.
  • Pentru fiecare pahar de alcool sau bauturi racoritoare, beti si un pahar de apa. Apa va satura, nu are calorii sau efecte secundare, este ieftina si ajuta la eliminarea exceselor.
  • Debarasati masa imediat ce toata lumea a terminat de mancat, astfel incat sa nu aveti de unde “ciuguli” ulterior, in timpul discutiilor de la masa de Craciun.
  • Nu puneti pe masa toata hrana disponibila in casa, astfel incat oamenii sa nu serveasca mai mult decat le poate face bine.
  • Cu un volum atat de mare de mancare, este absolut necesar ca supele sau ciorbele sa fie prezente in meniul tau de Craciun.
  • Puteti inlocui friptura de porc cu cea de curcan intrucat aceasta are o valoare calorica mai scazuta. In plus, carnea de curcan amelioreaza dispozitia deoarece contine mult triptofan, precursor al serotoninei, care ofera  stare de bine si scade apetitul.
  • Pentru prepararea sarmalelor sau a perisoarelor nu cumparati carne deja tocata, ci pregatiti-o singuri din pulpa de porc sau de vita foarte slaba.
  • Preparati legumele cât mai putin posibil. Nu le supracoaceti sau prajiti.
  • Alegeti sosuri cu continut scazut de grasimi, sunt mai sanatoase.

Oricum alegeti sa va petreceti aceasta Sfanta Sarbatoare, nu uitati sa va bucurati, sa zambiti, sa pretuiti momentele in familie ca pana la urma aceasta este esenta Craciunului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *