Pericolele pozitiei incorecte la birou

Stim ca statul prea mult pe scaun este grav daunator si majoritatea celor care cunosc acest lucru se simt vinovati dupa ce pierd vremea stand pe canapea. Dar oare ce se intampla mai exact cu trupurile noastre atunci cand stam jos aproape opt ore pe zi?

Dureri de spate, degenerare musculara, boli cardiace, diabet, cancer de colon si chiar deces prematur – acestea sunt riscurile majore pe care le comporta munca sedentara, dupa cum atentioneaza o serie intreaga de studii aparute in ultimii ani.

Un adult petrece in medie 7,7 ore pe zi in mod sedentar, iar 70% dintre functionari petrec mai mult de 5 ore pe zi stand asezati in fata birourilor lor. Insa, cu cat mai mult stai asezat, cu atat mai rau circula sangele, fapt ce provoaca riscuri pentru sanatate.

Potrivit unui studiu publicat în The Archives of Internal Medecine, se înregistrează o crestere cu 15% a riscului de deces prematur pentru jumatate dintre persoanele sedentare (care stau asezate 8 ore pe zi) si cu 40% pentru cele mai statice (11 ore pe zi), in raport cu persoanele care stau asezate mai putin de 4 ore.

Trucuri pentru ca statul pe scaun la serviciu sa nu-ti afecteze sanatatea

Profita de momentele in care poti sa desfasori activitati fara sa stai pe scaun. De exemplu, in loc sa stai pe scaun si atunci cand vorbesti la telefon, ridica-te in picioare si plimba-te prin birou.

  • Pune pe lista ta zilnica o plimbare de 15 minute in pauza de masa.
  • In loc sa faci comanda, te poti duce chiar tu sa-ti iei mancare daca ai restaurante in apropiere, pentru ca astfel faci miscare si te destinzi in acelasi timp, fapt ce te poate ajuta nu doar sa fii mai sanatos, ci si mai productiv.
  • In timp ce stai pe scaun, misca-ti din cand in cand mainile si picioarele, ridica-le si intinde-le si incordeaza pe rand diferite grupe musculare, pentru a-ti imbunatati circulatia sangvina.
  • Fa-ti ordine pe birou in fiecare zi, stand bineinteles in picioare.
  • Pentru a preveni durerile de spate, ai grija sa stai mereu in pozitia corecta pe scaun.
  • Urca si coboara scarile de la serviciu de mai multe ori pe zi, iar atunci cand vrei sa le spui ceva colegilor, deplaseaza-te pana la ei la birou in loc sa-i suni sau sa le dai email.
  • Pune-ti o alarma la telefon, care sa-ti aminteasca sa te ridici de pe scaun macar o data la 1-2 ore.

Care este pozitia corecta la birou?

Daca totusi munca necesita sa stati multe ore pe scaun, este obligatoriu sa avem o pozitie corecta.

Cateva sfaturi in acest acest sens:

1. Nu va aplecati in fata;

2. Tineti coatele îndoite la 90 de grade;

3. Umerii relaxati;

4. Bratele aproape de corp;

5. Mentineti intreaga talpa pe podea.

Munca nu trebuie sa ne faca sa uitam de sanatatea noastra, iar in conditiile in care din ce in ce mai multi oameni sunt nevoiti sa desfasoare o munca sedentara, trebuie sa gasim metode alternative pentru a ramane activi, chiar si la birou.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *