Ghid pentru alergarea pe banda

Alergarea pe banda poate fi de mare ajutor în cura de slabire, iar cel mai util este un program pe intervale de intensitate, care arde mai multe calorii.

Fata de alergatul in parc sau pe stadion, banda de alergare are avantajul ci iti protejeaza articulatiile si te ajuta să controlezi mai bine timpul, viteza si inclinatia.

Inainte de a vorbi despre cat slabesti alergand, este esential sa stii ca, SUB NICIO FORMA, nu trebuie sa iti fortezi organismul alergand distante foarte mari din prima. Este esential sa o iei treptat, sa cresti intensitatea si distanta parcursa pe masura ce organismul se obisnuieste cu efortul fizic.

Antrenamentul pe intervale de intensitate este mult mai eficient decât alergarile lungi la viteză mică sau medie. Acesta alternează intervale de alergare la viteză mare şi intervale de alergare la viteză mică sau mers. Se pare că este mai eficient să combini sprinturi de un minut cu “plimbări” de două minute, decât să alergi continuu la o viteză medie.

Beneficiile antrenamentului cu rupere de ritm:

    • arde mai multe calorii
    • este mai blând cu gleznele şi genunchii
    • metabolismul rămâne ridicat şi la câteva ore după ce te-ai oprit din alergat.

Dar chiar si in acest mediu sigur trebuie sa ții cont de câteva reguli simple:

      • 1. Impune-ți un ritm pe care il poți menține. Pe masura ce obosesti, poți descreste viteza sau inclinatia.
      • 2. Alearga sau mergi pe banda fara te tii de manere, pentru ca sustinerea poate crea o miscare de rotatie care nu are loc in mod natural.
      • 3. Foloseste cifrele de pe aparat doar ca barometru al progresului.
      • 4. Schimba ritmul si inclinatia benzii pe parcursul unui antrenament. Alergatul rapid pe plan drept si cel lent pe unul inclinat iti imbunatatesc forta, rezistenta si conditia fizica generala, simuland un antrenament outdoor.

Pont! Indiferent ce varianta de alergare alegi, in sala sau afara, ca sa iti mentii gleznele si genunchii sanatosi, poarta incaltaminte potrivita petru miscare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *