Dieta eficienta: dieta cu banane

Dieta cu banana are origine japoneza si este una dintre cele mai eficiente modalitati de a scapa rapid de kilogramele in plus. Desigur, nu este vorba despre un numar foarte mare de kilograme, intrucat, ca orice alta dieta, nici aceasta nu se recomanda a fi urmata pe o perioada lunga de timp. Insa daca vrei sa topesti 4-5 kg in cateva zile, dieta cu banane este ceea ce cauti. Aceasta cunoaste mai multe variante, insa noi am ales 3 dintre ele, intinse pe durata a 2 saptamani, respectiv a 3 zile.

Desi unii nutritionisti spun ca bananele sunt prea bogate in carbohidrati pentru a ajuta in procesul de slabire, regimul cu banane chiar functioneaza. Ele sunt pline de nutrienti (vitaminele A, B, B6, C, acid folic, magneziu si calciu) care dau o senzatie de satietate pe termen lung, ajutand in acest fel la controlarea senzatiei de foame. Plus de asta, au efect antidepresiv, un lucru foarte important pentru cura de slabire.

O banana medie contine 90 de calorii, care iti dau o senzatie de satietate pe termen lung, astfel ca n-o sa mai fii tentata sa mananci alte alimente.

Principiul care sta la baza acestei diete este consumul regulat de banane proaspete si al apei la temperatura camerei. Eficacitatea dietei consta in prezenta in compozitia bananei a unei enzime – lipaza – care permite digerarea grasimilor si, prin urmare, eliminarea lor rapida.

Daca micul dejun trebuie sa fie format exclusiv din 2-3 banane si un pahar de apa la temperature camerei, pranzul si cina pot contine alimente diverse in cantitati moderate, desigur, evitandu-se produsele nesanatoase. Totodata, limiteaza-ti masa la un singur fel de mancare. Privilegiaza consumul de supe si ciorbe, dar si cel de carne slaba la gratar, peste si salate. De asemenea, pe perioada dietei cu banane va trebui sa renunti la deserturi, singurul desert permis fiind o banana, sa nu mai consume nimic cu 4 ore inainte de culcare si sa te hidratezi corespunzator. Singura bautura permisa in cadrul acestei diete e apa minerala sau filtrata. Apa trebuie sa fie la temperatura camerei, nu rece sau calda, trebuie sorbita încet. Nu exista o cantitate de apa predefinita, dar nu trebuie bauta in exces.

In afara meselor poti consuma ceai, cafea sau suc fara zahar, dar totusi, preferabil ar fi bine sa consumi numai apa.

Dieta cu banane si avantajele ei:

  • Bananele ofera mai putine calorii fata de o gustare intre mese, care, de obicei, ne aduce intre 150 si 200 de calorii.
  • Contin putine grasimi, cam 0.5g pentru un fruct, ceea ce inseamna ca nu au un impact negativ asupra dietei.
  • Desi contin carbohidrati si zahar, ele nu influeneaza nivelul de zahar din sange ci, mai degraba, il mentin in limite normale.

In plus, bananele sunt fructe care pot fi gasite tot anul in orice magazin, sunt foarte bune la gust si sanatoase. Asadar, sa slabim sanatos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *