Detoxifiere dupa Sarbatori

Sarbatorile de iarna vin cu mese imbelsugate, cu preparate specifice, cu multe bunatati si chiar ar fi pacat ca nici macar atunci cand este sarbatoare, sa nu ne bucuram papilele gustative cu cele mai alese delicii culinare.

Insa excesele alimentare din aceasta perioada ne afecteaza metabolismul si incetinesc eliminarea toxinelor, de aceea este indicata o cura usoara de detoxifiere a corpului.

Alimentele care curata organismul

Din lista alimentelor care ajuta la detoxifierea dupa sarbatoriĀ fac parte:

1. Iaurtul: constituie o pretioasa sursa de calciu si contine lactobacili care se stabilesc in intestin si-l protejeaza de actiunea microorganismelor periculoase;
2. Uleiul de masline extra-virgin: reduce nivelul colesterolului si al trigliceridelor din sange;
3. Rosiile: protejeaza vasele sanguine si sistemul imunitar, intrucat sunt foarte bogate in vitamina C.
4. Fibrele: se gasesc in foarte multe fructe, legume, paine si paste integrale. Fibrele ajuta organismul sa elimine toxinele, inlesnesc functionarea intestinelor si incetinesc absorbtia grasimilor si zaharurilor in organism;
5. Apa: este un element fundamental in procesul de purificare a organismului. Consumul a 2 litri de apa zilnic, permite eliminarea toxinelor prin intermediul rinichilor.

Alte sfaturi utile:

  • In aceasta zi incepeti sa beti un pahar de apa inainte de fiecare masa, inclusiv inainte de a lua o gustare.
  • Consumati la micul dejun legume prospete si/sau branza (nu cascaval). De exemplu un ardei capia taiat pe jumatate si umplut cu branza.
  • La pranz consumati inainte de masa o alta jumatate de gref, dupa care consumati un bol fierbinte de ciorba de legume (fara cartofi) acrita foarte bine cu bors sau zeama de varza. Consumati totodata foarte mult ardei iute datorita faptului ca substanta capsaicina, gasita din belsug in ardeiul iute, curata intestinele si duce la grabirea metabolismului. Nu consumati nimic sarat si iarasi evitati total painea.
  • Seara este indicat sa consumati doar ceaiuri verzi, fierbinti, acrite cu lamaie.
  • Alimente ce trebuie evitate complet: cartofi, paine, orez, fasole boabe, sare, carne de porc, carne de vita, dulciuri, lapte, cascaval, pateuri, mezeluri de orice fel, produse de patiserie.

Si nu uita de ingredientele indispensabile oricarei diete reusite: incredere in sine din belsug si perseverenta cat cuprinde. Cu cat vei fi mai consecventa cu regimul, cu atat rezultatele se vor vedea mai repede. Succes si spor la slabit!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *