Cum ne apucam de sport fara sa renuntam?

Una dintre cele mai intalnite dorinte pe plan personal la inceput de an este cea de a face mai mult sport, decizie frecvent uitata dupa cateva saptamani. Iata cateva idei care sa te ajute sa depasesti stadiul de vreau sa fac sport si sa nu renunti.

Da, ne-am hotarat sa facem miscare, sa ne apucam de sport. Prima zi a fost ok, a doua la fel, chiar si a treia sau a patra. Dupa aceea, s-a intamplat ceva si parca ne-a venit sa renuntam. Uneori am si facut-o. Nu mai aveam chef, dorinta. Cine e de vina? Clar, motivatia.

Fixeaza-ti obiective realizabile

Trebuie sa tii cont de starea fizica a organismului si sa o iei usor. Daca-ti place alergarea, specialistii spun ca e bine sa incepi cu sedinte de maximum 15-20 de minute in primele saptamani, urmand sa cresti durata antrenamentelor progresiv. Daca nu ai fost o impatimita a sportului, e greu de crezut ca vei reusi din prima exercitii complicate, multe, executate intr-un regim zilnic. In plus, daca iti suprasoliciti organismul, vei renunta mult mai repede decat te astepti.

Alege-ti un echipament de sport comod si pe gustul tau. Chiar daca faci sport la tine acasa sau in parc, starea de spirit pe care ti-o poate da imbracamintea aleasa este importanta. Alege ca material bumbacul, iar ca marime, cea care iti va permite sa te misti in voie. Incaltamintea nu trebuie trecuta usor cu vederea, ea urmand a fi aleasa in functie de sportul pe care il faci.

Alterneaza sportul acasa cu mersul la sala

Acasa te poți servi de mobilier pentru a face miscare, pe covor sau in pat poti face abdomene, pe podea poti sta in planșă, pe pereti poti face flotari. Iar daca ti-ai facut abonament la o sala de sport, foloseste-l. Partea cea mai grea a antrenamentului este datul jos din pat, imbracatul si ajunsul pana la sala. Odata sosit acolo, vei vedea ca pofta de miscare vine exersand.

Alege-ti un partener de sport

E mult mai usor sa va incurajati unul pe celalalt sa mergeti la sala. Partenerul trebuie sa fie ceva mai sarguincios decat tine, mai motivat. Altfel motivatia ta va ramane in acelasi pericol.

Noteaza-ti realizarile de la sala de sport intr-un carnet

In felul acesta, cand vei simti ca motivatia te paraseste, o simpla lecturare a acestora te va motiva.
De asemenea ajuta sa iti oferi mici rasfaturi. Un masaj, o ora de manichiura si coafura. Insa numai ca recompense pentru o luna de sport incheiata cu bine.

Fa-ti din sport un mod de viata. Asta inseamna ca asa cum mananci, dormi in fiecare zi, asa trebuie sa te obisnuitesti si sa faci miscare fizica. Nu trebuie sa consideri orele petrecute la sala ca pe o corvoada, ca ceva ce trebuie facut ci ca pe un obicei impus.

Si foarte important, nu uita niciodata sportul inseamna sanatate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *