Ce trebuie sa mancam intr-o zi?

Daca simti ca foamea a pus stapanire definitiva pe corpul tau si vrei sa rontai tot timpul cate ceva, e timpul sa iei masuri. Acest tip de alimentatie este cat se poate de haotic si poate avea consecinte foarte neplacute asupra organismului tau.

Doza zilnica recomandata este o sintagma menita sa ofere un sistem de referinta pentru valorile substantelor nutritive de care au nevoie oamenii sanatosi. Aceste doze variaza in functie de varsta si sex si sunt prevazute pentru cele trei grupe mari de nutrienti: proteine, lipide și glucide, precum și pentru unele minerale, vitamine si substante considerate importante pentru starea de sanatate.

Se vor alege alimente cu valoare nutritiva mare, adica alimente care:

        • Aduc un aport proteic de buna calitate: carne alba slaba, peste si derivate, oua, lactate si branzeturi cu aport mediu de grăsime in locul carnii rosii sau bogata in grăsimi si procesate;
        • Multe fructe si legume cat mai crude, nepregatite termic sau chimic, ca surse de vitamine, minerale si fibre.
        • Alimentele de baza raman cerealele integrale (faina de grâu integrala, fulgii de ovaz, orz, orez, paste integrale). Acestea sunt produse bogate in fibre, fier si multe din vitaminele complexului B (tiamina, niacina, acid folic); se recomanda un consum de 5-6 portii pe zi;
        •  In varful piramidei se afla grasimile si dulciurile, ele trebuie consumate ocazional, in portii cat mai mici.

Cat trebuie sa mancam? Simplu! Pana la prima senzatie de satietate si de fiecare data trebuie lasat loc “de inca putin”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *